Moja molitva

Ja se molim Bogu zato što hoću, da bolje učim i da se popravim i da se ne uspavam. Kaže u svojoj molitvi jedna devojčica koju nema ko da probudi.

Šta su sveti oci govorili o molitvi, a koja je naša molitva danas? O tome će biti reči u ovom tekstu.

Molitva je neprestano stvaralaštvo, uzvišenije od svake druge umetnosti, ili nauke. ( Arh. Sofronije )
Bogu naše molitve nisu potrebne. Jer On i bez moljenja našega zna šta potrebujemo mi. On, premilosrdni i na one koji ne prose od njega izliva svoje obilne milosti. Molitva je potrebna nama. Ona čoveka srođava sa Bogom. Bez nje čovek je otuđen, a što se više u molitvi vežba, više se Bogu približava ( Sv. Ignjatije Brjančaninov ).
Niti vrši nasilje nad našom slobodom: On se neće silom probiti u unutrašnjost našeg srca, ako mi nismo spremni da mu otvorimo ulaz : "Evo stojim na vratima i kucam, ako ko čuje glas moje : otvori vrata i ući ću k njemu". Otk. ( 3,20 ). Životvorni Duh Božiji nas posećuje kada prebivamo u stanju smirene otvorenosti za njega.  ( Arh. Sofronije )
Čovek se iz velike želje za pomoću Božijom približava Bogu, prebivajući u molitvi. I koliko se svojom namerom približava Bogu, toliko se i Bog njemu približava svojim darovima i zbog njegovog velikog smirenja mu ne oduzima blagodat. ( Sv. Isak Sirin )
Početni uzrok molitve je vera, " Sve za šta molite, verujte da ćete primiti i biće vam", oglasio je Gospod. ( Sv. Ignjatije Brjančaninov )
Sveti Teofan Zatvornika nas uči kako da se molimo: " U početku se molimo molitvama svetih, ispunjavajući molitveno pravilo iz molitvenika, ali to nas vremanom ne može ispuniti, jer smo stvoreni da uvek težimo savršenstvu. Potrebno je da se pružimo dalje - da, naviknuvši uhom i srcem da se Bogu obraćamo uz pomoć tuđih reči stičemo i sopstveno iskustvo uzdizanja k Njemu, te da dospemo do toga da naša duša sopstvenim rečima stupi u molitveni razgovor s Bogom i sama se ka Njemu uzdiže. U Njemu se samootkriva i ispoveda mu šta sve u sebi nosi i šta želi. ( Molitva put ka Bogu)
Šta je ono što mi sami nosimo u sebi i šta je ono što želimo? Šta poručuje naša molitva? Šta govori o nama? O našim bližnjima? Dal znamo šta je ono za šta se naši bližnji mole? Kako bi mi reagovali kada bi čuli njihove molitve? Dal bi preispitali svoje postupke i ono što mi činimo, ili izgovaramo pred njima, možda prestali da to činimo?
Upravo je to razlog što sam se odlučio da napišem ovaj tekst.
Evo kako izgleda molitva naših bližnjih. Budući da sam sa omladinom prorađivao kako bi glasila njihova molitva, u nastavku ću dati zajedničku molitvu koja je sastavljena iz ključnih reči, odnosno prerađenih rečenica, kako bih sačuvao njihovu diskreciju, sklopljenu u jednu molitvu.

Zajednička molitva bližnjih naših


Bože Predobri molim te,
pomozi mi da dobijem jaku volju,
da prebrodim sve svađe i tuge.
Da se oni manje sposobni ljudi cene kao oni najsposobniji.
Pomozi mi da počnem da učim i da ne neviram svoje najbliže oko sebe.
Daj mi snage da se vratim na sport.
Hvala ti što sam uspeo da preživim onu tešku operaciju.
Učini nas veselije i složnije. Podari mi osmeh i lepu reč.
Pomozi nam da ostvarimo naše ciljeve.
Molim te da mi sutrašnji dan prođe dobro.
Obasjaj moje tamne dane.
Pomozi mi da u meni zavlada duh iskrene ljubavi, poštenja i dobrote.
Pomozi mi da savladam svoje strahove.
Daj nam snage da izdržimo sve prepreke koje nas snađu u životu,
da izdržimo bez cigareta.
Čuvaj planetu Zemlju od zlih ljudi.
Molim ti se zato što hoću, da svaki dan idem u školu i da se ne uspavam.
Daj ljudima hrabrosti.
Molim te da se svi moji drugari druže.
Daj mojoj porodici mira.
Podaj da m roditelji upišu na fudbal.
Daj nam Bože hrane.
Daj mi da se ne tučem sa bratom.
Pomozi mi u učenju.
Da ljudi bacaju smeće u kantu.
Da nema više žrtvi i ratova.
Da moja sestra prohoda.
Daj nam rešenje za sve probleme koji su nam u duši.
Molim ti se da nema brige o novcu.
Želim da želim i da se to ispuni.
Učini sve ljude zdravim i lepim, iznutra i spolja.
Molim ti se da mi mama ozdravi.
Pomozi mi da shvatim suštinu svog postojanja.
Pomozi mi šta dalje sa svojim životom da uradim.
Daj mi miran san i da ne sanjam košmare o drugima, nego lepe stvari o sebi.
Oprosti mi, grešio sam.
Ne dozvoli da se pokoleba moja vera.
Daj mi bar jednog pravog prijatelja.
Daj mi da ne obolim od kancera i da umrem stara.
Daj mi čarobnu prašinu.
Kada mi je hladno, zagrej me svojom ljubavlju.
Gospode daj da bude po nekoliko generacija u kući koje se poštuju i vole.
Sada me pusti da nešto uradim i sama.
Pomozi onima koji mi prete.
Molim ti se za porodicu, bližnje, peticu iz biologije, da dobijem kompjuter.
Daj nam zdravlja.
Hvala ti na tome što nemam problema u životu.
Hvala ti na svim ispunjenim i odgovorenim molitvama.
Amin.



Ova molitva obuhvata decu i omladinu od 7 - 18 godina. (To su bližnji o kojima će biti reč u nastavku teksta.)  Možemo videti koliko su naši bližnji opterćeni mnogim stvarima. Možda to ne izgovaraju. Ali sasvim sigurno je da je to u njima. Bune se kada ih pitate šta im je. Možda samo neće da vas dodato opterćuju svojim problemima. Ponekad deluju odsutno, nezaiteresovano, ali su tu. Upijaju ono što kažemo i sami izvode zaključke i donose odluke, šta neće ili hoće u životu od sebe i od drugih. Možda ne govore, jer su im ko zna koliko puta rekli " ne govori", ili "budi jak" ( ne pokazuj slabost ). Ili, nemoj sada, nemam vremena da te čujem. I ko zna koliko je drugih razloga zbog čega ne govore. Ostaju nekako sami i okrenuti ka Bogu. A mi sa naše strane ostajemo u svojim molitvama. A na relaciji između nas nema komunikacije, ili je svedena na minimum. Šta si radio? Kako je bilo u školi? I to sve bez većeg zadržavanja. A šta je sa onim "Ljubi bližnjega kao samog sebe". I ako se molim Bogu za bližnjega, a ne zborim sa njim, pa kakva će mi plata biti?!!! A tu je pored mene.

Kako prevazići sve to. Ukoliko razgovaramo, da to nastavimo da činimo. Ukoliko to nismo činili do sada, okrenimo novi list. A to je da započnemo komunikaciju. Postepeno, dati im priliku da pričaju onda kada se njima priča i da tada imamo vremena za njih. Tražiti od njih mišljenje za odeđene stvari, pohvaliti ih kada to zasluže. Volite ih i govorite im da ih volite. Bez obzira što se to podrazumeva i što će se možda nekad tinejdžer pobuniti, ali svako od nas uživa da mu se to opet i iznova kaže. Ako vas je dete čulo da pričate o nekim problemima, a da nije trebalo, obavzno razgovarajte o tome sa njim. Da se ne bi samo borilo, ili imalo ružne snove i košmare. Budite tu za njega i stavite mu to do znanja. Neka dete bude dete i neka se u skladu sa svojim uzrastom i ponaša. Da ih ne bi terali verbalno ili neverbalno da budu odrasli, a ustvari su deca. RAZGOVARAJTE SA NJIMA.

A za kraj ovog teksta ostaje mi da vama dragi čitaoci postavim pitanje. A koja je vaša molitva?




Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Kako sam smršao 20 kg

Obične stvari